Rozdělovský most
Stavba a rekonstrukce po třiceti letech
Od podzimu roku 2008 komplikuje kladenskou dopravu uzávěrka rozdělovského mostu. Nová konstrukce se nad železniční tratí mezi stanicemi Kladno a Kladno-město zvolna rýsuje. Jak to ale vypadalo v 70. letech, kdy se stavěl původní most? Tehdy se zároveň zahlubovala železniční trať, rekonstruovalo se drážní těleso, pokládaly se nové koleje a stavěla se budova nádraží Kladno-město. Most se sestavoval podobně jako stavebnice lego. Díky odkazu Františka Pošty si můžete prohlédnout celý průběh stavby. Na závěr připojujeme několik fotografií z demolice starého a stavby nového mostu. Rekonstrukce, která změní dopravní situaci v okolí, je bez nadsázky podobně razantním zásahem do podoby místa. Třeba i tyto fotografie jednou budou mít historickou cenu.
Pro milovníky drah přikládáme v samostatném článku ještě drobnější soubor fotografií z práce na železniční trati.
Datum: 15.2.2009, kategorie: Fotografie, témata: centrum, Rozdělov
Mapa
Témata
Vyberte si článek podle tématu.
- budovy
- centrum
- divadlo
- dokumenty
- doly
- Dříň
- hudba
- kina
- Kročehlavy
- literatura
- náměstí Starosty Pavla
- náměstí Svobody
- Nové Kladno
- o projektu
- osobnosti
- plynojem
- Podprůhon
- Poldi
- protektorát
- průmysl
- restaurace a hospody
- Rozdělov
- sídliště
- Sítná
- sport
- školství
- Švermov
- Váňův kámen
- vodojemy
- významné události
- zoo
- železárny
- železnice
Komentáře
To je sice moc hezké ale pouštět si auťáky do centra je hovadina. Jak se tam krásně žilo když byl odklon.. Já vím oddechnou si zase U vodojemu . Ale – stejně je to blbost.
datum: 15.6.2009 13:04, autor: Jaroslav Pinc
Moc pěkný!Taky bude určitě zajímavé srovnání,jak výstavba přemostění trvala dlouho v roce 1974?A jak nyní?-avizováno je dva roky(holt pokrok nezastavíš);-)
datum: 15.3.2009 21:27, autor: Jan Hora
Moc krásné fotografie :-) které mi potvrdily mou už asi půl roku trvající úvahu o původním umístění zastávek MHD na zkapacitněné komunikaci. Jinak by mne zajímalo, jestli někdo netuší, proč se stavěl původní most bez zpevněné krajnice („odstavného pruhu“), tak jako zbytek komunikace? Nemohla za to třeba úprava projektu, kdy se nejdříve počítalo s užší komunikací (bez zpevněné krajnice) a most byl již v pokročilém stádiu stavby. Nebo byl důvod jiný?
A druhá otázka, k čemu slouží tři „betonové kostky“ mezi mostem a parovodem?
Jinak mám opravdu velkou radost, a doufám, že se najdou i další fotografie které by zaznamenaly zkapacitnění silnice II/238 :-)
datum: 16.2.2009 11:58, autor: Lukáš Aichinger
Je samozřejmě myšlen únor.
datum: 16.2.2009 10:27, autor: Roman Hájek
Článek vznikl 15.2.09 a v popisku u posledních tří fotografií je uvedeno datum vzniku 4.3.2009 … ???
datum: 16.2.2009 9:59, autor: Mgr. Kateřina Kofláková